Köpvillkor

Följande köpvillkor gäller för konsumenten "kunden" gör en beställning av varor hos Babyzoom AB 
Organisationsnummer 556958-3486
Samtliga priser på www.Babyzoom.se är inkl moms. För att handla hos oss måste du vara minst 18 år. Annas Babyshop accepterar enligt svensk lag inte kreditköp till personer under 18 år. Vi levererar varor inom sveirge och norden.

Beställning

En bekräftelse e-postadress skickas till din angivna mail när du har lagt en order. Det är viktigt att du anger en korrekt e-postadress för att få information om leveransen, eventuella förseningar eller felaktigheter i angivande av lagerstatus.
Annas Babyshop AB garanterar inte att alla bilder exakt återger produktens verkliga utseende, utan ska ses som illustrationer. Samt Reservation för slutförsäljning och uppenbart felaktiga uppgifter på hemsidan.

Betalningsalternativ


Bankkort/Kreditkort

Du kan välja att betala online med Visa, Mastercard eller Eurocard.
Din betalning är säkrat utav Dibs Payment Gateway. Läs mer påwww.klarna.se. Du kan betala med MasterCard, Eurocard eller VISA. Pengarna dras från ditt konto vid ordertillfället

Klarna

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
Få alltid hem varan innan du betalar
Betalningstid - alltid minst 14 dagar
Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
Ladda ner dina fakturor från www.klarna.se
Möjlighet till delbetalning

Avbetalning med Klarna

När man gjort sin beställning i butiken och väljer att köpa på avbetalning med Klarna så kan man välja om man vill ha avbetalningen fast eller flexibel. En fast avbetalning fungerar ungefär som en avbetalningsplan. Man väljer i förväg över hur många månader man vill dela upp köpet och betalar därefter in ett fast belopp som faktureras varje månad. Här nedanför hittar du villkoren när man väljer fast avbetalning med Klarna:

När du delbetalar eller väljer att betala i din egen takt, samlas dina köp på en månadsfaktura. Denna betalar du i slutet av månaden efter. En samlad månadsfaktura betyder en enda betalning och ett enda OCR-nummer. Det är smidigt. Dessutom betalar du bara en enda administrativ avgift om 29 kr. Du kan betala hela fakturabeloppet varje månad om du vill. Eller dela upp totalbeloppet och betala i din egen takt mot 19,90% rörlig ränta och 29 kronor i månatlig administrativ avgift. Vid köp av varor för 10 000 kronor som delbetalas över 12 månader med 955 kronor per månad motsvarar en effektiv ränta om 29,22% och ett totalbelopp om 11 458 kronor.

Klarna - Kampanj 2017 - Köp nu betala i augusti.

Ta sommarlov! 
Betala först till hösten

Nu kan du handla under hela sommaren och betala i slutet av augusti. Du handlar under juni och juli och betalar först 28/8- 2017 till 0% ränta. Endast en uppläggningsavgift på 29 kr per köptillfälle tillkommer.

Hur funkar det?

Du handlar hos BabyZoom som erbjuder sommarkampanjen under juni och juli och betalar den 28/8- 2017. I mitten av augusti skickar vi ut en faktura till dig som du betalar i slutet av månaden. På fakturan samlas alla dina köp du gjort med sommarkampanjen. Har du gjort några andra tidigare köp med delbetalning så samlas även dessa köp. Du kan självklart se och hantera alla dina köp på klarna.com eller via Klarnas app.

Mer info hittar du HÄR


Leveransvillkor

Leveranstiden från beställning till ditt utlämningställe är normalt 2-5 arbetsdagar, beroende på vart i landet du bor. Vissa orter har ej daglig utkörning, då kan leveransen dröja någon dag längre.
Oftast skickar vi din beställning samma dag, om den inkommer innan 10.00.

* Vi reserverar oss för att Vid kampanjer så kan leveransen ta ngr dagar länge än ovan

* När en vara står som förhandsbokning- ligger varan som " i lager" men detta menas med att det är en förhandsbokning, och varan på så sätt förhandsbokas och skickas så snart denna inkommer till vårt lager . Prel. Datum är det datum vi uppger som även kan skilja sig på +/- en vecka . vid längre förseningar kontaktar vi kunden.

BabyZoom erbjuder fraktfritt när kunden gör en beställning över 500 kr . Köp under 500 kr tillkommer en fraktkostnad på 49 kr. Ni kan även hämta er vara på vårt lager i Upplands Bro ( kontakta oss innan) 
Leverans sker till närmsta DHL /Bring eller Postens ombud, på det post nummer ni uppger i beställningen. Posten vid mindre försändelser och DHL/Bring för paket över 1kg. 
BabyZoomkan ej välja specifikt ombud som passar kunden bäst. Då detta sker automatiskt av DHL och Bring.

Samtliga leveranser sker efter sms avisering till kund ( ni fyller i ert mobilnummer vid beställning för sms avisering). Hämtning av produkterna ska kunden alltid uppvisa legitimation. Endast personen med namnet på paketet får hämta ut det hos ombudet.
Om en leveransförsening uppstår meddelas kunden via e-post eller telefonsamtal från BabyZoom .

Du har rätt att häva köpet utan kostnad om du inte godkänner en föreslagen leveranstid vid eventuella förseningar.
Tillfällen då det är ömojligt för Annas Babyshop att fullfölja kundens beställning, till exempel att BabyZoom leverantörer ej kan fullfölja sitt åtagande till BabyZoom.
BabyZoom förbehåller sig därför rätten att friskriva sig från alla krav på ersättning till kunden gällande förseninhgar eller utgått vara i sortimentet.
Om kunden ej hämtar ut paketet hos ombudet inom aviserad tid och paketet skickas tillbaka till BabyZoom i retur, så debiteras kunden en hanteringsavgift på 299 kr .
Kostnad för returfrakt gäller så snart din order lämnat vårt lager, även om varan inte hunnit fram till utlämningsstället. 

Vi levererar inom norden och EU.

Tyvärr kan vi inte erbjuda fraktfritt köp till  övriga länder. På grund av dyra frakt kosnader och tillägg avgifter utanför sverige

Frakt till Norge, Danmark, Finland och Åland kostar 139kr per beställning - Europa som Spanien m.fl kontakta oss innan leverans för kostnader.

Transportskada

Om en transportskada har uppstått har du ansvar att inom skälig tid göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst på e-post info@annasbabyshop.se eller tel nr: 0733 87 26 62 . Vi ber dig att kontakta kundtjänst så snabbt som möjligt efter att du har upptäckt skadan, för smidig hantering av ärendet. Därför är det viktigt att du inspekterar dina produkter noggrant, både utanpå och inuti, direkt när du har tagit emot dem. Be chaffören alt ombudet notera skadan, Observera att du inte får använda den skadade produkten och att du måste behålla produktens emballage, så att hela paketet och varan kan besiktigas vid handläggning av skadeärendet.

**Du ansvarar för transportrisken vid returfrakt, risken innefattar bland annat skador eller om försändelsen kommer bort under frakt.**

Garanti

12 månaders garanti från inköpsdatum. Vissa varor har utökad garanti, detta anges då i produktinformationen.
2 års garanti för produktionsfel och 3 års reklamationsrätt konsumentköplagen.
På tyger, knappar och dragkedjor samt förbrukningsvaror erhålls 6 månaders garanti.

Barnvagnar skall och måste regelbundet servas och smörjas ( däck och axlar) med fett (kontakta oss om ni är osäkra) för att garanti på hjul och chassi skall gälla. Smörj vagnens hjul och axlar innan användning samt gärna en gng per månad för bästa underhåll. Innerslang på barnvagnar ingår ej som garanti eller reklamations produkt.

Ångerätt

Du som distanskund har rätt att ångra ditt köp genom att lämna eller sända oss ett meddelande om detta inom 14 dagar från det att du har tagit emot varan. Därefter ska varan lämnas eller skickas tillbaka till oss utan onödiga dröjmål, men senast inom14 dagar från det att du meddelade oss om ditt beslut att frånträda avtalet. Du som kund står för returfrakten.
Du som kund har rätt att packa upp varan och provköra eller testa produkten inomhus eller i den mån det krävs för att kunna säkerställa dess egenskaper och funktion.
Vid nyttjande av ångerrätten som kund, har vi rätt att göra avdrag motsvarande den värdeminskning som uppstått till följd av att varan har hanterats i större omfattning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.
**Varor med bruten försegling som inte kan återlämnas på grund av hälso eller hygienskäl, tex
nappar/flaskor, amningprodukter,hygienartiklar.**

Returer

Du kan meddela oss ditt beslut att frånträda avtalet genom att använda dig av returformuläret,den standarmall för utövandet av ångerrätten som finns att tillgå på konsumentverkets hemsida (HÄR) eller maila på e-post info@babyzoom.se ( ej chatt mailen som ni finner på hemsidan)  så hjälper vi dig att boka returfrakt genom DHL/Bring. 

Kostnad för returfrakt gäller så snart din order lämnat vårt lager, även om varan inte hunnit fram till utlämningsstället.
Returfrakt bokad genom oss kostar 129-299 kr, även om vi skickat varan fraktfritt till dig.
kostnadsexempel på returfrakt:
Paket ex. under 5 kg debiteras 129 kr
Paket ex. över 6-10 kg debiteras 179 kr
Paket ex, över 10 kg eller flera kollin debiteras 199-299 kr
**Varor som specialbeställs, specialtillverkade eller ändrats efter kundens önskesmål omfattas ej av ångerrätten. **
**Returfraktkostnaden vid Ångerrätt och Öppet köp bekostas av kunden. **

Tänk på att om du valt att betala med Klarna faktura så börjar de 14 dagarna på fakturan löpa från den dagen då paketet skickats från oss. Du står som betalningsskyldig under hela retur/bytesprocessen. Kontakta klarna vid en retur för att förhindra att få en betalningspåminnelse. Vill ni själva skicka tillbaka varan kan ni skicka denna till BabyZoom ,Syrenvägen 2, 197 36 BRO  . (dock måste ni se till att denna skickas direkt till oss och ej till ombud då vi ej har möjlighet att hämta ut paket som kommer till ombud)

Återbetallning av ångerätt

Vid en retur tar det ca 3 dagar för oss att återfå returen från den dag du lämnat/ skickat in varan/varorna via vår retursedel. Återbetalning sker inom 10 arbetsdagar , från det vi emottagit produkten från kunden.

Reklamation

Reklamationer
Vid reklamationer ber vi er att mejla bilder, ordernummer, namn och reklamationsorsak till info@babyzoom.se.
Vi kommer därefter återkomma till er inom 2 dagar. BabyZoom står för returfrakten för godkända reklamationer. Vi genomför alltid våra reklamationer tillsammans med leverantören. Vid reklamationer följer BabyZoom riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden. Mer information finns på www.konsumentverket.se.

Vi står ej för ersättningsprodukter (låneprodukter) vid en reklamation

Förlossningsgaranti

Vi har förlossningsgaranti upp till 14 dagar efter förlossning .Det innebär att du har rätt att returnera barnvagnen, babyskydd, skötbord och spjälsäng om något går fel under graviditeten eller förlossningen. Vid tillämpande av förlossningsgarantin ska varan vara oanvänd och vi emotser ett läkarintyg. Vagnen ska returneras i originalförpackning. Det är du som kund som står för returfrakten. Alla varor får öppnas. 
Vid tillämpande av förlossningsgarantin behöver vi ett läkarintyg. Varan ska vara oanvänd och returneras i orginalförpackning. Självklart får du packa upp varan.

Lagen om distansavtal 

BabyZoom AB följer lagen om distansavtal - Läs mer här

ANDRA FRÅGOR?

Har du andra frågor så tveka inte att höra av dig.

Skicka ett mail till info@babyzoom.se

Eller ring oss på 0733-87 26 62 mellan 14.00-16.00 ( mån-fre )

Öppetider

Telefontid mån-fre kl. 14.00-16.00

Chatt finns på hemsidan och snabbast når du oss via mail  info@babyzoom.se

Företags info:

Babyzoom AB

Skällstavägen 3-5  ( ej butik)

197 30 BRO

Org nr; 556958-3486

Cookies

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.

Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.